چگونه فرش خود را بِکِشیم ؟
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

فرش چروک و شل نه تنها ظاهر ناخوشایندی دارد، بلکه ممکن است باعث شود در هنگام راه رفتن روی آن بیفتید. خوشبختانه، هرفردی می تواند به راحتی خودش فرش را به درستی بکشد. برای این کار باید از مغازه ابزار مخصوصی تهیه کنید. به جز این، تمامی تکنیک هایی که لازم است به کار ببرید بسیار راحت هستند. علاوه بر این که پول کمتری مصرف می کنید، از این که خودتان این کار را به تنهایی  و جای این که به قالیشویی بسپارید انجام داده اید احساس رضایت خواهید کرد .

  • از بین بردن مواد قدیمی

 

فرش را تمیز و شامپو کنید

تمامی مبلمان و اجسام دیگری را که روی فرشی قرار دارند که می خواهید بکشید، جا به جا کنید . فرش را کاملا جارو بکشید و سپس به آن شامپو فرش بزنید. تا زمانی که فرش کاملا خشک می شود صبر کنید (حدود 24 ساعت) و سپس شروع به کشیدن آن کنید . می توانید از قالیشویی های معتبر در این زمینه کمک بگیرید .

 

فرش قدیمی را کنار بزنید

فرش شما توسط نوارهای تسمه ای که در نزدیکی لبه ها قرار دارند در جای درست قرار می گیرند. از یک گوشه شروع کنید و به آرامی فرش را بکشید. اگر به راحتی بالا نیامد، سعی کنید گوشه ی فرش را با انبردست بگیرید و به آرامی آن را بکشید. زمانی که این کار را شروع می کنید باید مثل یک زیپ کشیده شود .

  • فرش را تا تمامی زوایای اتاق نکشید. فرش باید با استفاده از دو دیوار رو به روی هم نگه داشته شود .
  • زیاد از حد آن را نکشید. این کار ممکن است باعث جدایی الیاف شود و به فرش آسیب برساند. اگر با مشکلاتی جدی در کشیدن فرش مواجه شدید با یک متخصص تماس حاصل فرمایید .

 

گیره ها یا پونزهای متصل به پد را قبل از بلند کردن آن از زمین بیرون بکشید

لایه ای نرم زیر فرشی که تازه بالا کشیده اید به وجود خواهد آمد. این لایه را بررسی کنید. در صورتی که به کمک گیره یا پونز نگه داشته شده بود، با استفاده از انبردست و یک پیچ گوشتی تخت جدا کنید. آن را هم به گوشه های دیوارها تکیه دهید تا جای بیشتری برای کار با نوارهای تسمه ای داشته باشید .

 

نوارهای تسمه ای قدیمی را از بین ببرید

از یک پیچ گوشتی قوی تخت، سر یک چکش یا اهرم استفاده کنید .

  • زمان کار با نوارهای تسمه ای قدیمی و جدید از آن جهت که این دو از میخ ساخته شده اند، دستکش کار دست کنید. همچنین فکر خوبی است که از پوشش محافظتی برای چشمانتان استفاده کنید تا از صدمه دیدن توسط تراشه ها جلوگیری کنید .
  • تکه های قدیمی نوارهای تسمه ای را در یک سطل یا جعبه کارتون در نزدیک خود قرار دهید. این باعث می شود محیط کار شما از این گونه اجسام تیز خالی باشد و از گذاشتن زانو یا دست شما روی میخ جلوگیری می کند .

 

زمین را تمیز کنید

زمانی که فرش و لایه کنار گذاشته شدند، کف پوش شما دیده خواهد شد و به تمیز شدن نیاز دارد. ممکن است تراشه ها یا گیره هایی شل به دلیل کشیده شدن مواد روی زمین بیفتند. همچنین ممکن است زمینتان گرد و خاک گرفته باشد. زمین را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید .

 

به هر نقطه ای که به تعمیر احتیاج دارد رسیدگی کنید

اگر تخته ای شل شده است، با استفاده از چکش و میخ آن را محکم کنید .

 

  • آماده سازی برای نصب

 

نوارهای تسمه ای جدید را در جای مناسب بگذارید

نوارهای تسمه ای جدید را با فاصله ی تقریبا 0.6 سانتی متر از دیواری که قبلا نوارهای قدیمی تر را در آن بالا کشیدید تنظیم کنید .

  • نوارهای تسمه ای را از مغازه ابزارآلات تهیه کنید .
  • محیطی را که می خواهید فرش کنید اندازه گیری کنید .

 

پد را دوباره تنظیم کنید

لایه پد فرش را دوباره زیر نوار تسمه ای که به تازگی نصب کرده اید بیندازید .

 

این ابزار فرش را تهیه کنید

کشنده برقی برای تنظیم کشیدگی فرش به اندازه طول اتاق

کاتر فرش برای بریدن تکه های اضافی فرش

 

  • قرار دادن فرش در جای مناسب

 

فرش را پهن کنید

ابتدا لایه پد را با کاتر ببرید و سپس فرش را روی این لایه بیندازید .

 

از کشنده برقی برای کشیدن فرش در جای مناسب استفاده کنید

 

تکه های اضافی فرش را ببرید

گوشه های فرش کشیده شده را به سمت نوارهای تسمه ای فشار دهید تا فرش در فاصله بین نوارهای تسمه ای و دیوار قرار گیرد. سپس از کاتر برای تکه هایی که گوشه آن ها به دیوار رسید استفاده کنید .

 

منبع: http://baseblog.parsiblog.com/Posts/11/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D8%AE%D9%88%D8%AF+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%DA%A9%D8%B4%D9%8A%D9%85+%D8%9F/





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: